Oldukça güncel kavramları ve iş hayatında markalaşmanın önemini içeren makaleler, sunumlar çok değerli bilgiler içeriyor. Ancak bilginin çok ve zamanımızın az olduğu günümüzde, hızlıca kişisel olarak konuların özüne odaklanmak isterseniz, okumaya devam edin.

Önce şu soruyla başlamak istiyorum. ‘Ben kimim?’, bazılarınızdan duyar gibi oluyorum; ismim şu, yaşım bu, mesleğim bu…. Peki bu kadar mı? Siz sadece, adınız, cinsiyetiniz ve mesleğinizden mi ibaretsiniz? Peki ya, değerleriniz, davranışlarınız nasıl, tutkuların ne kadar peşindesiniz, şu anda ilerideki amacınızı gerçekleştirmek için neler yapıyorsunuz, kişiliğinizi tanımlarsanız, en çok hangi kelimeleri seçersiniz? İşte bütün bu sorulara cevap verebildiğiniz noktada, kendi markalaşma sürecinize başlamış olursunuz.

Hiçbir zorlama olmadan, sonucunda hiçbir ödül olmadan keyifle yaptığınız ilgi alanlarınızı tespit edip bunlara daha çok zaman ayırarak hem kendinizi besleyebilir hem de yeteneklerinizin ortaya çıkmasını sağlayabilirsiniz. Kimimiz yetenek denilen, kısmen kalıtsal kısmen de geliştirilebilen bu özelliğin farkında bile olamıyoruz. Bu yüzden yazının başında bahsettiğim soruları kendimize sorarak ve ilgi alanlarımıza odaklanarak, yeteneklerimizin gün yüzüne çıkmasını, başkaları tarafından fark edilmesini sağlamamız gerekir.

‘Farklılık, Fırsata Dönüşür!’

Farklı yeteneklerimiz, mesleğimizde markalaşmak için ne kadar değer yarattığımız, yani başkalarının gözünde ne kadar başarılı olduğumuz da önemli bir unsurdur.

Kişisel markamızı doğru algılatmak için neler yapmalıyız?

  1. Öncelikle kendinizi tanımakla başlayabilirsiniz
  2. Hayatta, size ait bir başarı hikayeniz olmalı ama dürüstçe içine olmayan hiçbir şey katmadığınız
  3. Nezaket en önemli kuraldır
  4. Prensipli ve dakik olmak çok önemli, özellikle yazım ve imla kontrolü, randevu, toplantı gibi durumlarda iyi hazırlanmalı, vaktinden önce orada bulunmalısınız
  5. Fikirlerinizi ve kararlarınızı cesurca açıklayın, kendinizi ifade etmekten çekinmeyin
  6. Fırsatları fark edin, elinizi uzatıp tanışın, ilk izlenimin oluştuğu 30 saniyelik süreleri değerlendirin, kendinize ait bir tanıtım cümleniz olsun
  7. Internet sayfanız, kartvizitiniz, kullandığınız dil ve söyleminiz her zaman açık, net ve kolay anlaşılır olmalı
  8. Yaptığınız iş hem size hem birlikte iş yaptıklarınıza kazandırsın
  9. Değerinizi bilin ve markanızı doğru konumlandırın. Unutmayın! Hiç kimse ucuzu tercih edecek kadar zengin değildir!
  10. Müşterileriniz ve iş ortaklarınızla yaptığınız sözleşmeniz, çok geniş kapsamlı olsun ve işinizle ilgili her türlü detayı içersin

Amazon’un CEO’su Jeff Bezos’un dediği gibi “Siz odadan çıktıktan sonra, arkanızdan konuşulanlar, sizin markanızdır”.

‘Yeteneği İşe, İşi Markaya Dönüştürme’ sunumundan ilham  aldığım  Ömer Şengüler‘e teşekkürler.