Değişim, dönüşüm, dua ve şifa,

Yüzyılın, belki de, en çok insanı etkileyen salgınıyla mücadele ederken, neden bunları yaşıyoruz, nasıl atlatacağız, ne olacak bundan sonra, kimler hayatımızda olacak gibi, iletişimcilerin 5N1K sorularıyla kendimi ve hayatı sorgularken buldum kendimi. Bir çoğumuz gibi..
İçimdeki karanlığı sorguladım, sonra birden o ışığı gördüm hayalimde, anladım ki ‘karanlığın görevi, aydınlığı ortaya çıkarmaktır’.

MİLENYUM EVRİMİ

Milenyum’un ilk yüzyılının çok farklı evrimlere yol açtığını deneyimleyerek öğrendiğimiz bir dönemdeyiz. Artık’birlik’ bilincine geçiyor ve hepimiz evriliyoruz.
Dünya üzerindeki doğal kaynakları tüketip, bitiren ve yok eden, insan dışında tek bir organizma daha var, o da virüs. Aslında belki de bize bir ayna tutuyor bu salgın, virüs nasıl direnemeyeni tüketip bitiriyorsa, biz de doğaya, hayvana, ülkeye ve insana aynı şeyi yapmıyor muyuz?

Geçen akşam ‘İnsana Güven’ de Youtube üzerinden yaptığımız meditasyonda, bedenden çıkıp, dünyaya kuş bakışı baktık. Sonuç mu? Fazlasıyla hak ettiğimizi yaşadığımızı düşünüyorum. ‘Farkındalık için geç değil, yaratılan her şey, bütünün bir parçası, bütün parçaya nasıl aşıksa, parça da bütüne öyle aşık olmalı’ mesajın verdi Metin Hara meditasyonun sonunda.  Salgının ikinci haftasında, İsrail’den 75 yaşında bir ahbabımız aradı ve ‘hayatımda ilk kez, İsrail ve Filistinlilerin birlikte hastanelerde çalıştığını görüyorum’ dedi ve hayatın bizi bir kez daha birliğe nasıl zorladığını daha da net görmeme neden oldu.

G-LOBAL’Mİ, YOKSA G-LOKAL’Mİ?

Bu sabah Alman ‘ZukunftInstitut’un bir videosunda izlediklerimden çıkardığım ders ise globalleşen dünyanın geleceği G-Lobal olmaktan öte G-Lokal olmak üzerine kurgulanıyor. Yani globalde çalışabilirsiniz ancak bu ülkenizde, hatta evinizde oturup, bilgisayarınız üzerinden çalışmakla olacak, global markaların etkisi azalacak ve yerli markalar güçlenecek. Bu dönemde ülkesine, insanına yatırım yapan, süreçlerde ticari pazarlama yerine, sosyal yardımlaşmaya odaklanmış markalar, salgın sonrasında akılda kalacak ve tüketici tercihlerini etkileyecektir. Bugün H&M, Zara, ne yapıyor ve LCWaikiki, Mavi Jeans ne yapıyor, bu ülke için? Aslında bu yazı tamamen ruhsal arınma ve insanlığımızı hatırlamakla ilgili olacaktı ancak pazarlama bence Korona’dan daha etkili bir virüs Herkes kendi öz değerlerinin ve öz kaynaklarının koruyucusu olursa’biz’ bilinci kendiliğinden oluşacaktır.
Bugün, alış veriş ettiğin esnafı, yan sokaktaki komşunu, ön cephede mücadele eden sağlık ve kamu görevlilerini, sokaktaki canları düşünmenin zamanıdır.
Gerçek bir ruhsal dönüşüm için şimdi ve her gün, meditasyon, dua her ne sizi rahatlatıyorsa, yaparken, insanlığın affını dilemeyi unutmayalım!